Mijn streefgewicht bereikt

Hier kan je tips doorgeven voor mensen die op streefgewicht zijn.

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
Stephanie

Bericht door Stephanie » ma jan 22, 2007 11:38 am

Gefeliciteerd!
Leuk om te lezen dat we dezelfde lengte hebben en ongeveer hetzelfde startgewicht (75) hadden, mijn streef was ook 65 maar zit nu rond de 64. Stiekem hoop ik de 63 te halen maar ik ben aan het opbouwen om steeds weer wat meer te eten en in het weekend mag ik gewoon lekker eten en wat snoepen. Maar het stabiel blijven is goed te doen, je eet meer en blijft toch op gewicht en dat geeft een goed gevoel!
Veel succes!

Stephanie

Bericht door Stephanie » ma jan 22, 2007 11:47 am

Ik schrijf wel op andere fora. Aan welke dacht je?

Stephanie

Bericht door Stephanie » ma jan 22, 2007 2:26 pm

Ja dat klopt wel :) Wel toevallig.

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » ma jan 22, 2007 5:04 pm

Super, goed van je! TOP

Ik ben nu 4 maanden op streefgewicht en gaat nog uitstekend.


groetjes

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » di jan 23, 2007 12:23 pm

Dat heb ik in het begin ook gedaan maar op den duur weet je wat wel en niet kan. Op zich kan ik nu doordeweeks zoveel eten als ik wil maar dan natuurlijk wel alles gezond, dus zondig niet.

groetjes

Stephanie

Bericht door Stephanie » wo jan 24, 2007 9:51 am

Ik vind het mooie lijstjes hoor. Ik zal mijn lijstjes van gister en vandaag ook even posten, dan kun je vergelijken als je wilt.

Gister

O: 300 gram magere yoghurt met 3 scheplepels muesli
T: 2 cracottes kant en klaar (gezond tussendoortje)
L: 2 boterhammen, allebei met philadelpia light en 1 plak ontbijtkoek
T; mandarijnsmoothie (met klein beetje magere yoghurt) en 1 peer
A: ongepaneerde schnitzel, aardappels en rode kool
T: optimel chocolade vla
Drinken: 2 liter water
Beweging: 40 minuten fietsen en 30 minuten gewandeld

Vandaag:
O: 300 gram magere yoghurt met 3 eetlepels muesli
T; appelsmoothie (klein beetje magere yoghurt)
L: 2 cracottes met halvejam, 1 pistolet met vruchtenhagel
T: 1 evergreen
A: klein stukje magere rookworst en boerenkool
T: weer die heerlijke optimel chocolade vla

Vanochtend op de weegschaal zag ik echter ook dat ik weer ben afgevallen, dus zit nu onder de 64. Dus ik moet echt meer gaan eten, maar vindt het moeilijk, ik probeer rustig aan wat meer te eten maar heb weinig trek en voor mijn gevoel eet ik nu al best veel.

Stephanie

Bericht door Stephanie » do jan 25, 2007 9:23 am

Leuk dat je je lijstje weer post. Ik zal de mijne van vandaag ook weer plaatsen. Ik weeg nu overigens ook 63, dus ben weer 1 kg afgevallen en dat in een paar dagen tijd. Ik probeer nu dus weer wat meer te eten want als het zo doorgaat zit ik dadelijk op 62 en dat vind ik toch wel erg weinig :roll: Die cracottes zijn inderdaad met chocola, erg lekker en maar 57 calorieen per stuk :D Maar ik vind het wel superfijn om weer zelf te bepalen wat te eten, wel eet ik nog veel fruit en liever een evergreen of ander gezond koekje dan snoep. En ik probeer ook wel zo'n 3/4x in de week vlees, aardappels en groenten te eten. Dus de basisbeginselen zijn wel echt blijven hangen.

O: 1 mueslibol en een klein schaaltje met magere yoghurt en 2 scheplepels muesli
T: banaan
L: 1 pistolet met vruchtenhagel en 2 cracottes met philadelphia light
T: 2 lu time out granenkoekjes
A: bloemkoolschotel (Recept Sonja)
T: schaaltje optimel vla

Drinken: 2 liter water
Beweging: 30 minuten fietsen (ff naar het reisbureau op en neer :D )

Jolanda111

Bericht door Jolanda111 » do jan 25, 2007 5:41 pm

Hoi dames,
goed hoor allemaal op streefgewicht. Ik zit ook al 2 maanden op mijn streefgewicht en kom niets aan. Ik val ook niets af trouwens. Ik heb het nieuwe boek van Sonja en kijk er wel nog elke dag in. Ik eet elke avond het diner wat erin staat. Overdag probeer ik nu zelf in te vullen en lijkt erg op jullie lijstjes. In het weekend eet ik ook lekkers maar toch wel verantwoord. BVB zaterdag eten we pizza gemaakt uit het boek en zondag gezonde burgers met tartaar of magere grillburgers. Mijn man die is 28 kilo afgevallen en zit ook al ruim een maand op zijn streefgewicht doet gewoon met mijn mee. De kinderen eten trouwens het zelfde avondeten als wij. Mijn man eet echt heel veel meer nu maar wel sonjaproef en komt geen gram aan. Ik eet zelfs een stuk lekkerder dan voor ik aan sonja begon toen aten we heel eenzijdig vaak makkelijk en soms te vet.

groet Jolanda

Stephanie

Bericht door Stephanie » za jan 27, 2007 9:44 am

Ik had gister een hele slechte dag en voel me er ontzettend schuldig over, ben er minimaal van aangekomen maar de weegschaal zit nog wel dicht op de 63.
Het lijstje was:

O: yoghurt met muesli
T: appel
L: 2 boterhammen, 1 met kipfilet, 1 met philadelphia light en 1 krentenbol
T: een appelgebakje (kon het niet weigeren op mijn werk)
A: spaghetti
T: 2 lu time out koekjes en een bakje chips :(

Vandaag

O: 2 crackers met philadelphia light
T: 1 peer
L: 2 pistoletjes , 1 met 20+ kaas en 1 met vruchtenhagel en 1 appel
T: evergreen (moet weer werken maar dit keer weiger ik de vlaai)
A: ovenfrietjes met een rundvlees kroket
T: optimel chocolade vla

Vandaag zijn net geen 1400 calorieen en gister zat ik rond de 1900 terwijl het eigenlijk ook 1400 had moeten zijn.

Stephanie

Bericht door Stephanie » za jan 27, 2007 10:55 am

JIj bent goed bezig hoor! Ik heb dat getwijfel ook. Er zijn zoveel gezonde en lekkere dingen om uit te kiezen!
Ik ga nu als lunch een pistolet met vruchtenhagel eten, echt lekker! En dan werken, dus dan fiets ik 30 minuutjes en sta en loop ik 5 uurtjes. Dus dat is ook goed. Hopelijk voel ik me vanavond minder schuldig.

Stephanie

Bericht door Stephanie » za jan 27, 2007 5:59 pm

Net lijstje hoor!
Ik heb me tot nu toe prima aan mijn lijstje gehouden, heb op mijn werk appelbollen meegekregen maar die mag mijn vriend opeten. Ik ga vandaag niet slecht doen, hoogstens strakjes nog een mandarijn want zit onder de 1400 en wil eigenlijk de 1400 calorieen halen vandaag.
Maar dat van die vele tussendoortjes in huis hebben dat herken ik wel, ik heb lu cracottes kant en klaar, sultana, evergreen, lu time out, speculaasjes. Dus kan er ook wel wat van haha. Voor crackers heb ik eigenlijk alleen cracottes van Lu want die vind ik gewoon het lekkerst.
Veel plezier vanavond!

Stephanie

Bericht door Stephanie » za jan 27, 2007 9:04 pm

Nee, ik werk bij een poelier/grillhuis. Verkopen kipproducten. Maar we hebben regelmatig wat lekkers bij de koffie, gebak, vlaai of koekjes en wat overblijft krijg ik wel vaker mee naar huis. Ik krijg ook wel vaker eten mee, bami, nasi of gegrilde kipproducten. Echt super lekker!
Ik heb de mandarijn nog niet gepakt :D Heb er nog niet zo veel zin in en heb alleen een beetje trek, geen honger dus gaat gelukkig goed hier. Schuldgevoel is ook aardig weggezakt.

Stephanie

Bericht door Stephanie » zo jan 28, 2007 10:54 am

Mijn lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met muesli en een kiwi
L: 1 boterham met kipfilet. 3 cracottes met philadelpia light en 1 plak ontbijtkoek
T; 1 cracotte kant en klaar
A: tomatensoep met 2 bruine broodjes
T: bakje vitalinea chocomousse en 2 mandarijnen
Drinken: 2 liter water
Beweging: buikspieroefeningen

Stephanie

Bericht door Stephanie » zo jan 28, 2007 4:39 pm

Ik vind het een net lijstje, ik denk dat het zo is dat je op zich kan eten wat je wilt zolang het maar gezond is. Tenminste dat merk ik bij mezelf, ik eet wat ik wil maar het is gezond en mijn gewicht schommelt rond de 63. Ik weeg me ook iedere dag maar mijn weegschaal is niet digitaal. Dus soms zit het er net boven, en soms onder de 63.
Ik vul het alleen in op caloriechecker.nl om niet onder de 1000 calorieen te komen, heb af en toe de neiging om te weinig te eten en dat is ook niet goed. Verder eet ik voor mijn gevoel gewoon waar ik zin in heb, maar zoals al eerder gezegd wel lekker veel fruit en groenten. Maar het is wel raar hoe het gewicht kan schommelen maar zolang ik op de 63 blijf, ben ik tevreden :)

Stephanie

Bericht door Stephanie » zo jan 28, 2007 5:17 pm

Ik heb net de tomatensoep met 2 broodjes op, was erg lekker maar zit er wel weer heel vol van. Heb sowieso de hele dag al geen trek :S Straks nog 2 mandarijntjes en 1 klein bakje vitalinea chocomousse. Ik ga straks sowieso nog een half uur bewegen en dan krijg ik hopelijk wat trek want die mandarijnen en chocomousse moeten erin. Anders zit ik echt te laag :S
Maar komt vast goed. Eet smakelijk!

Gebruikersavatar
knabbeltje
Berichten: 4303
Lid geworden op: za sep 23, 2006 4:42 pm
Contacteer:

Bericht door knabbeltje » zo jan 28, 2007 6:54 pm

Knap hoor dames dat jullie het op eigen houtje zo goed doen.
Vind het zelf doodseng. Ben nu ook wel een beetje tevreden.
Ga hierna toch het boek gewoon overnieuw doen (over 2 weken), alleen neem ik wel af en toe meer en wissel ook wel wat makkelijker met het diner. Maar vind het voor de variatie een goede houvast.
groetjes,
Knabbel

Afbeelding

Gebruikersavatar
knabbeltje
Berichten: 4303
Lid geworden op: za sep 23, 2006 4:42 pm
Contacteer:

Bericht door knabbeltje » zo jan 28, 2007 7:30 pm

Duurt ook zo lang voor een berichtje geplaatst hebt, dan heb ik ook de neiging om 4 x te drukken :lol:
Heb boekje 1 2 x gedaan (op de laatste 2 weken na) ben nu klaar met week 6 van boek 2. Herken wel wat je zegt, maak er steeds meer mijn eigen ding van. Maar heb nog wel houvast aan wat Sonja zegt: staan er crackers op het menu of yoghurt dan neem ik dat wel, alleen soms zelfs iets meer, als het tussendoortje een mandarijntje is neem ik er nog wel een glaasje melk bij enz.
Hoel lang heb jij gebakkart??
groetjes,
Knabbel

Afbeelding

Gebruikersavatar
knabbeltje
Berichten: 4303
Lid geworden op: za sep 23, 2006 4:42 pm
Contacteer:

Bericht door knabbeltje » zo jan 28, 2007 7:43 pm

Ook al lekker lang bezig.
Wilde over 2 weken eigenlijk aan het onderhoudsmenu beginnen.
Maar aangezien je daar echt meer mag eten, kan ik me denk ik ook nog eens niet mijn "zelfbedachte tussendoortjes" (lees: iets minder gezonds :lol: ) bij permiteren. Ben nu sinds ronde 2 boek 1 en alle weken van boek 2 wat vrijer. Ook eet ik nu af en toe een echt frietje, neem wel eens een bakje chips enzo. Echt niet vaak, maar in de weekenden mag ik best wat extra's. En door verder het boek een beetje bij te houden, blijf ik in iedergeval op gewicht. Dus ga gewoon met goede moed verder, nu het niet zo streng meer hoeft zie ik het echt niet meer als lijnen. Als ik nu honger heb neem ik ook wat. Heerlijk die luxe.
De eerste 9 weken heb ik wel echt streng gedaan. Durfde werkelijk niets extra's te nemen. Heb het ook nooit gedaan. Geen dropje, helemaal niets, zelfs geen appeltje extra. Viel toen wel heeeeeeel goed af :lol:
Maar zo had ik niet levenslang door kunnen gaan hoor, zo als ik nu bakker wel.
groetjes,
Knabbel

Afbeelding

Stephanie

Bericht door Stephanie » zo jan 28, 2007 8:33 pm

Ik vond het ook eng om het boekje op zij te leggen, heb 6 weken lang gebakkerd (wel met de feestdagen gezondigd) maar toen was ik al op streefgewicht. Dus in 6 weken tijd 10 kg afgevallen, toen heb ik nog 2 weken lang de menu's gevolgd maar met extra tussendoortjes en sindsdien doe ik het op eigen houtje. Dat is nu ongeveer voor 1 hele week dat ik het op eigen houtje doe. Ik hou het ook ontzettend goed in de gaten want ben veelste trots dat ik dit heb bereikt. Ik gun mezelf 1 a 2x in de week wat lekkers, de rest van de week eet ik gewoon gezond maar af en toe iets lekkers moet kunnen want anders hou je het in mijn ogen nooit vol.
Wel maak ik regelmatig wat recepten uit de boeken, vind ze lekker en ze zijn weer goed voor de variatie. Overigens ben ik die 10 kg met boekje 1 afgevallen. Heb boekje 2 nooit hoeven te volgen maar vond het een leuk boek en zeker de recepten zijn handig.

Stephanie

Bericht door Stephanie » ma jan 29, 2007 7:48 am

Tja, mijn gewicht :roll: Ik kon het vanochtend niet goed zien op de weegschaal dus ik dacht: 'laat ik hem is in het licht zetten en dan wegen' Resultaat: 63. Toen zette ik hem terug op de plaats waar die normaal staat en toen woog ik ineens 62, heb er tig keer opgestaan maar hij bleef 62 aangeven. Dus nu weet ik niet wat aan te nemen, denk zelf dat het gewoon rond de 63 zit. Maar morgen weeg ik nog een keer en dan verplaats ik de weegschaal niet meer en dan zie ik het wel. Hij blijft op die plaats en dat gewicht neem ik aan want anders kan ik er ook niet meer van op aan 8)

Mijn lijstje van vandaag (ik zit de hele week thuis tentamens te leren dus wordt een zware week)

O: yoghurt met muesli
T: appel
L: 2 boterhammen, 1 met halvajam en 1 met vruchtenhagel
T: 2 lu time out granenkoekjes
A: rundervink, aardappels en witte bonen
T: schaaltje optimel aardbeien yoghurt en 1 mandarijn
Drinken: 2 liter water

Stephanie

Bericht door Stephanie » di jan 30, 2007 7:52 am

Dat lijkt me wel heel zwaar zo vroeg opstaan. Ik sta deze hele week om 8 uur op en dan om 9 uur moet ik in de boeken zitten. Heb je wel nog lekker gesport?
Ik woog vanochtend toch echt 62, dus het lijkt er op dat de weegschaal besloten heeft dat het dat getal is. Ik snap niet hoe het kan want voor mijn gevoel eet ik veel, weliswaar maar 1400 calorieen per dag maar krijg meer ook niet echt op.
Mijn lijstje voor vandaag:

O: 1 glas fruitontbijt light, 1 bruin broodje met tonijn naturel en 1 cracotte kipfilet
T: kiwi en mandarijn
L: 1 krentenbol en 1 bruin broodje tonijn naturel en 1 plak ontbijtkoek
T: zakje lu cracottes kant en klaar aardbei
A: 2 kalkoenworstjes (gezonde keuze volgens de AH), aardappels en bietjes
T: 1 appel en schaaltje optimel vruchtenyoghurt
Drinken: 2 liter water
Dit geeft een totaal van 1435 calorieen, voor mijn gevoel is het veel meer, maar ja het zal wel kloppen.

Stephanie

Bericht door Stephanie » di jan 30, 2007 6:36 pm

Dank je!
Geniet van je feestje! En geniet van de lekkere dingen, morgen weer een dag :D

Stephanie

Bericht door Stephanie » wo jan 31, 2007 7:40 am

Vanochtend met wegen zat ik toch weer tegen de 63 aan, dus dat is wel fijn. Het schommelt dus weer veel maar in ieder geval blijft de 63 in zicht.
Mijn lijstje van vandaag:

O: yoghurt met muesli
T: 2 mandarijnen
L: italiaanse bol met tonijn naturel
T: prince start chocola/granen koekjes
A: kip uit de braadschotel (recept Sonja)
T: appel
Drinken: 2 liter water
Beweging: 30 minuten fietsen

Stephanie

Bericht door Stephanie » wo jan 31, 2007 6:19 pm

Het is altijd lastig om na een dag 'zondigen' de draad weer op te pakken, lijkt dan net alsof je lichaam constant lekkere trek heeft. Ik sta overigens wel verbaasd van mezelf, tot eind november snoepte ik echt iedere dag, koek, chocola of chips etc. En nu hou ik het gewoon vol door maar 1x per echt chocola/chips te pakken en voor de rest gewoon gezonde tussendoor koekjes. Had dat echt nooit verwacht.

Het leren valt tegen, staatsrecht is echt heel pittig, heb nu na 2 dagen het boek uit en morgen ga ik bestuusrecht doen, ook al zo'n pittig boek. Ik ben ongeveer 10 uur per dag er mee bezig dus kijk echt uit naar het weekend want dan ga ik mezelf rust gunnen zodat ik er vanaf maandag weer tegenaan kan om alles er in te stampen. Maar het is moeilijk, ik hoop dat ik het ga halen. Heb maar 1 echt theorietentamen; instellingenkennis en daar kijk ik gewoon naar uit omdat ik weet dat ik dat met 2 uur leren ken, maar bij de rechtvakken is dat helaas niet zo.

Stephanie

Bericht door Stephanie » do feb 01, 2007 7:47 am

Vandaag tussen de 62 en 63 in dus denk dat ik na 4 dagen onder de 63 wel kan zeggen dat ik toch echt weer ben afgevallen :oops: Ik heb vandaag een dag dat ik helemaal geen honger heb, normaal wordt ik met honger wakker en kijk ik er echt naar uit om te ontbijten en nu had ik nergens zin in. Ik hoop dat de trek straks nog wel komt, anders gaat het eten helemaal moeizaam naar binnen.

Het lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met muesli
T: 2 mandarijnen
L: italiaanse bol met vruchtenhagel
T: lu cracottes kant en klaar chocolade
A: sperziebonenschotel, recept Sonja
T: schaaltje optimel vruchtenyoghurt
Drinken: 2 liter water

Gesloten