wie schommelt er ook zo erg met gewicht?

Hier kan je tips doorgeven voor mensen die op streefgewicht zijn.

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
Trotse mama

wie schommelt er ook zo erg met gewicht?

Bericht door Trotse mama » za nov 25, 2006 8:04 am

Hoi,

Ik ben nu ruim 6 weken op streefgewicht en het gaat nog prima.
Ik merk wel omdat ik nog 2x in de week weeg dat ik enorm kan schommelen rond mn streefgewicht.

Heel extreem voorbeeld: Afgelopen dinsdag woog ik 64.5 (mn streefgewicht is 64) en dan weet ik meestal dat dat de andere dag weer minder is. Vanochtend (zaterdag) weer gewogen en ineens 63.1.
Hoe kan dat nou zoveel minder zijn 3 dagen later?

Wie herkent dit?

Gebruikersavatar
knabbeltje
Berichten: 4303
Lid geworden op: za sep 23, 2006 4:42 pm
Contacteer:

Bericht door knabbeltje » za nov 25, 2006 9:01 am

Merk ik ook. Soms schrik ik me rot ben ik opeens weer boven de 75. En de volgende dag is het weer 73,5. Dat is eigenlijk iedere week aan de orde en niet alleen na het weekend. En als ik dan weer 73,5 weeg heb ik soms de dag ervoor gesasd. Dus maak me er niet meer druk om. De oplossing die ik nu voor mezelf neem: heb 1 echt strakke spijkerbroek... als die niet dichtgaat is het niet goed. (en dan kan ik me echt niet veel meer permiteren, dus is een goede graatmeter. Wegen blijft natuurlijk leuk, maar kan er niet altijd van op aan. Dus zolang mijn kleren goed blijven zitten, is het ok.
groetjes,
Knabbel

Afbeelding

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » vr apr 20, 2007 2:55 pm

Nog meer mensen die zo schommelen?

Robfan

Bericht door Robfan » vr apr 20, 2007 3:06 pm

Ja, ik schommel me ook suf....ik kan er geen touw aan vastknopen. Ik weet dat het elke keer weer goed komt, dus ik probeer me er niet te druk om te maken. Het gebeurt niet alleen als ik wat zondig, soms juist op hele goede dagen, ben ik ineens zwaarder....... :cry:
Af en toe word ik hier erg onzeker van.... :?

Gesloten