Wie zit er nog meer op streef en hoe gaat het nu?

Hier kan je tips doorgeven voor mensen die op streefgewicht zijn.

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
Trotse mama

Wie zit er nog meer op streef en hoe gaat het nu?

Bericht door Trotse mama » zo okt 15, 2006 7:24 am

Wil graag lotgenoten!

groetjes

Gebruikersavatar
@nne
Berichten: 6660
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 8:56 am
Contacteer:

Bericht door @nne » zo okt 15, 2006 10:07 am

nou trotste mama een dikke pluim voor je streef gewicht!!! dit heb je wel verdiend Afbeelding,toch?? :wink: ennuh SaDe heeft ook haar streefgewicht bereikt vandaag!! zijn jullie al met z,n tweeen :)
[url="http://www.caloriedagboek.nl"][img]http://www.caloriedagboek.nl/dieetticker/img/UQ7EPEH13929.jpg[/img][/url]

Jolanda111

Bericht door Jolanda111 » zo okt 15, 2006 1:33 pm

Nou trotse mama heel goed van jou al op je streef gewicht. Ik zat er zelfs onder maar kocht een nieuwe weegschaal en was ineens weer 2 kilo zwaarder. Die probeer ik er nu nog af te krijgen maar lukt niet erg. Ik ben ook al heel dun zelfs mijn billen zijn weg haha dus ga nu gewoon doen of ik er al ben en ga het bijhouden. Ik kan niet wachten op het nieuwe boek met nieuwe dingen. Dus vertel maar hoe het jou vergaat? Ik heet Jolanda ben 38 jaar moeder van 3 kinderen waarvan 1 ook sb doet maar dan het kinderboek. Getrouwd met Ron die 20 kilo kwijt is door sb, hij moet nog 2 kilo.

gr Jolanda

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » zo okt 15, 2006 2:09 pm

Hoi,

Ik ben de trotse mama van een prachtige zoon van 2,5 jaar, ben getrouwd en 30 jaar.

Ik neem nog elke week een week uit het boekje en voeg daar 1 tussendoor en 1 yoghurt aan toe. S'avonds eet ik gewoon de groente die ik wil en niet precies die uit boek (maar heb ik eigenlijk nooit gedaan).
Ik drink nu elke dag 1 liter water (voorheen 2 liter maar ik haat water)

Op vrijdagavond en zaterdag de gehele dag eet ik alles wat ik wil dus zondig dan gewoon goed. Op zondag begin ik weer met dag uit boekje.

Ik hou mn gewicht zo op peil maar ik zou graag doordeweeks ook weer meer kunnen gaan eten (gezond wel te verstaan) want ik ben nog steeds niet voldaan. (nooit geweest met dieet). Dus ik wacht met smart op boekje in december van sonja.

groetjes

Voor lotgenoten die ook op streefgewicht zitten, mag je me toevoegen op msn
katten_liefde@hotmail.com

Jolanda111

Bericht door Jolanda111 » zo okt 15, 2006 4:09 pm

Hoi trotse mama,
even een vraagje aan jou, eet je elke dag een tussendoortje extra en elke dag zuivel extra? Of 1 keer per week. Je kan ook extra fruit nemen mag altijd. Ik wil juist iets meer aardappelen eten doe ik dus nu al. Ik vind veel groente weinig aardappel niet lekker. Ik eet ook op vrijdag en zaterdag avond iets lekkers maar niet te. Op vrijdag zakje chips en zaterdag een bakje popcorn. Ik mis verder niks eigenlijk. Je went er aan vind ik, aan dit eten volgens boekje. En ja dat nieuwe boek zou fijn zijn.

gr Jol

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » ma okt 16, 2006 10:47 am

Hoi,

Ik eet elke dag extra yoghurt en tussendoor. En in het weekend merk ik dat ik eigenlijk heel ver kan gaan met snoep. Als ik doordeweeks maar netjes het boekje volg.

groetjes

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » do okt 19, 2006 6:04 pm

Hoi,

Ik eet nu vanaf maandag niet meer met het boekje en ben zelf aan het rommelen gegaan, natuurlijk nog steeds netjes.
Nu bleef ik de eerste dagen netjes op gewicht en gister was er ineens 5 ons af maar vandaag weer 2 ons bij. Maar ik schommel altijd erg, ik hou snel vocht vast en dat kan er dan ineens zo weer af zijn.
Maar ik blijf dus rond mn streefgewicht dus dat is super. Hoop dat het zo blijft.

Ik doe nu in de ochtend een extra beschuit of cracker (voorheen maar 1) en s'middags iets extra's dus brood of 2 krentenbollen (ipv 1). Verder 1 tussendoor meer dus 3 per dag.

groetjes

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » vr okt 20, 2006 4:08 pm

Hoi,

Ja vond ik wel eng maar hou elke dag de weegschaal in de gaten en schrijf op wat ik eet dan kan ik er achter komen waar ik van aan kom. Maar voorlopig is het heel de week goed gegaan, ben maandag begonnen zonder boekje en woog toen 64.5 en nu vrijdag weeg ik 64.2.

Vanavond weer iets lekkers en morgen ook. Zondag begin ik altijd weer gezond te eten tot vrijdagmiddag.

groetjes

Gebruikersavatar
liesbeth
Berichten: 349
Lid geworden op: za mei 27, 2006 5:54 pm
Contacteer:

Bericht door liesbeth » vr okt 20, 2006 5:55 pm

Hoi,
ik ben ook al een tijdje op mijn streefgewicht. En blijf nu rond de 56/57.
Door de weeks niet volgens het boekje maar wel volgens de richtlijnen van Sonja. Ik eet 's ochtends yoghurt met Kellogs of 2 broodjes. Tussen de middag 2 of 3 broodjes en elke dag melk/optimel ipv af en toe.
Ook neem ik mijn tussendoortjes (soms stuk speculaas of kruidnootjes ipv evergreen oid).
In het weekend neem ik wel wat meer lekkers, maar niet eens zo idioot veel. Ik ben veel te blij met mijn nieuwe gewicht. Wel blijf je bij alles wat je eet SB in je achterhoofd houden (ik tenminste). Op een verjaardag neem ik bv geen grote punt taart meer maar vraag ik een klein stukje, of neem een koekje.
Ik hoorde gister (bij lezing Sonja) dat het goed is om je brood regelmatig te vervangen voor crackers. Zitten meer vezels in.
groeten Liesbeth
(Als ik antwoord heb op de vraag hoe ik foto's moet plaatsen zal ik ze erop zetten.)
(in 2006 van 64 naar 56 kg gegaan.nu apr 2010, 61kg ik ga weer beginnen)

Gebruikersavatar
liesbeth
Berichten: 349
Lid geworden op: za mei 27, 2006 5:54 pm
Contacteer:

Bericht door liesbeth » vr okt 20, 2006 7:43 pm

(het is me toch gelukt om een foto te plaatsen)
(in 2006 van 64 naar 56 kg gegaan.nu apr 2010, 61kg ik ga weer beginnen)

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » vr nov 17, 2006 12:06 pm

Hoi,

Ik ben nu 6 weken zonder boekje bezig, ben nog steeds op gewicht. Ik schommel steeds rond mn streefgewicht dus gaat prima nog.
Ik eet doordeweeks gewoon gezond en gevarieerd, nix geen snoep of suikers. Op zaterdag eet ik alles wat ik lekker vindt, chips, snoep enz. Zondag doe ik weer rustig aan.

groetjes

Gebruikersavatar
knabbeltje
Berichten: 4303
Lid geworden op: za sep 23, 2006 4:42 pm
Contacteer:

Bericht door knabbeltje » vr nov 17, 2006 12:18 pm

.
Trotse mama schreef:Hoi,

Ik ben nu 6 weken zonder boekje bezig, ben nog steeds op gewicht. Ik schommel steeds rond mn streefgewicht dus gaat prima nog.
Ik eet doordeweeks gewoon gezond en gevarieerd, nix geen snoep of suikers. Op zaterdag eet ik alles wat ik lekker vindt, chips, snoep enz. Zondag doe ik weer rustig aan.

groetjes


Zo willen we het horen :lol:
Ben zelf nog wel met het boekje bezig maar dan steeds iets meer van wat ik op dat moment mag. Varieert per dag van 1 of 2 crackers en een glaasje melk. De andere dag een boterham en een glaasje wijn :lol: .
Soms, zoals gisteren heel de dag netjes maar lekker meer mihoen opgeschept. Val ook nog steeds af. Niet snel, maar hoeft ook niet meer.
Eet jij nu (vooral qua brood, crackers e.d. - want dat vond ik altijd al karig) veel meer?

He, enne ECHTE chips?????????????????? Niet die snack-a-jackies????
(zijn best te eten, maar is geen chips!!!!!!!!!!!!!!!!) Eet jij die nu ook weer en kan je het bij 1 bakkie houden :lol: .
Wil straks ook ipv ovenfrites echte friet. Maar dan gewoon op de dagen dat ik het nu ook mag.

Maar trotse mama.... ben trots op je.
Horen nog wel van je he.
groetjes,
Knabbel

Afbeelding

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » vr nov 17, 2006 3:56 pm

Hoi,

Ik eet 1 cracker of 1 boterham extra. En chips in het weekend gewoon zoveel ik wil hoor, niet alleen maar een bakje. Kan gerust heel de dag door snoepen van alles en nog wat. Zolang ik me de rest van de week maar netjes hou.

groetjes

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » vr nov 17, 2006 4:12 pm

Hoi,

Ik eet 5x in de week groente, macaroni/spaghetti meegeteld, dat is meestal 1x in de week. De rest hollandse pot met aardappelen en vlees.

Dan 2x in de week makkelijk eten, 1x pizza/shoarma en 1x stokbrood ofzoiets.

Het is voor mij vooral belangrijk dat ik van zo t/m vr nix snoep (0 suikers) en goed water blijf drinken.

groetjes

Gesloten