Nieuwsbrief december 2009

Alle nieuwsbrieven van Sonja

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
Gebruikersavatar
anna_c_l
Site Admin
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 7:40 pm
Contacteer:

Nieuwsbrief december 2009

Bericht door anna_c_l » do dec 10, 2009 1:34 pm

EEN MOMENT VAN BEZINNING GEEFT JE OOK WEER KRACHT'
Vanuit mijn vakantieadres, waar ik tot rust kom, kan ik jullie schrijven, dat het beter met me gaat. Ik heb de laatste maanden niet alleen mijn werk, maar ook mijn leven op een laag pitje moeten zetten, vanwege gezondheidsproblemen. Het was een hectische en verdrietige periode, waarin ook mijn scheiding plaatsvond. Soms kan het allemaal te veel zijn.

Ik weet van mezelf dat ik veel aan kan, maar nu was de rek eruit. Ik moest gewoon stoppen. Natuurlijk had ik graag met volle snelheid door willen gaan, maar vanwege mijn kinderen, die al mijn aandacht verdienen en mijn gezondheid was dat niet mogelijk.

Graag wil ik jullie bedanken voor de lieve kaartjes en mailtjes die ik heb ontvangen. Dat heeft me heel goed gedaan. Vooral omdat de roddelpers zoveel akelige verhalen de wereld in heeft gebracht. Het heeft me verbaasd hoe gemeen sommige journalisten kunnen zijn. Figuren die anderen bewust kapot willen maken. Maar ik geloof in gerechtigheid.

Gelukkig heb ik nu een nieuw ritme gevonden. En kan ik weer vooruit kijken. Het is niet de bedoeling dat ik jullie in de steek laat, maar er moet gewoon wat minder hooi op de vork. In de komende weken ga ik beslissen waarop ik mijn aandacht ga richten.

Deze week was ik alweer een klein beetje in de running en presenteerde aan de Corus medewerkers het boek “Gezond eten in ploegendienst” Dit boek waar ik een jaar geleden aan begonnen ben in samenwerking met de Universiteit Groningen geeft tips, 10 daagse menu’s en lekkere recepten speciaal voor het personeel van Corus die onregelmatig werken. In ploegendienst is het juist belangrijk dat je gezond eet en voldoende beweegt. Ik hoop dat ik met het maken van dit boek hier een steentje aan kan bijdragen.

Via mijn website zal ik jullie op de hoogte houden van mijn nieuwe toekomstplannen.

Al mijn boeken kunnen jullie gewoon blijven bestellen – ook in 2010 – via mijn website: http://www.sonjabakker.nl

Ook is het nog mogelijk om magazines na te bestellen. In de winkel ligt nu de nieuwste SONJA magazine, een feestelijk nummer, met ondermeer een exclusief interview met Linda de Mol, heerlijke recepten voor de feestdagen, weekmenu’s en leuke reportages.

Niemand krijgt het leven cadeau, ook ik niet. En toch geloof ik in het goede van moeilijke momenten in je leven. Hoe ga je om met tegenslag? Laat je je uit het veld slaan, of kom je sterker terug? Ik kies meteen voor het laatste, maar dat is ook juist het moeilijke. Je krijgt veel advies en raad van mensen om je heen, maar uiteindelijk ligt de verantwoording van je keuze altijd bij jezelf.

Na een beproeving zie je de dingen vaak weer helder. Laat je niet op je kop zitten. Blijf je eigen koers varen. Dat geldt ook voor afvallen. Vooruit, we gaan er tegenaan!

Nu ik wat meer uitgerust ben, heb ik echt weer zin in het nieuwe jaar.
Ik wens jullie alle goeds.

Lieve groet van Sonja Bakker




Het nieuwste magazine ligt nu in de winkel

Sonja tijdens de boekpresentatie bij Corus.

Oosterse maaltijd-noedelsoep
voor 4 personen

Ingrediënten
• 2 kippenbouillonblokjes
• 1 eetlepel gembersiroop
• 2 eetlepels oestersaus
• 2 kipfilets (300 gram)
• 2 bospeentjes
• 1/2 paksoi
• 2 stengels bosui
• 100 gram taugé
• 4 ‘nestjes’ gedroogde eiermie
• 10 blaadjes koriander
• peper en zout

Extra: kookpan

Bereiding
Breng 1 liter water in de kookpan aan de kook. Doe hier de bouillonblokjes, gembersiroop en oestersaus bij. Snijd de kipfilets in reepjes en voeg deze bij de bouillon. Was de bospeentjes, paksoi en de bosui en snijd deze in dunne plakjes en voeg bij de bouillon. Kook de eiermie in de bouillon gedurende 2 minuten en voeg dan taugé en koriander toe.
Breng op smaak met peper en zout en serveer direct.


Voedingswaarde per persoon circa:
Energie: 238 kcal
Eiwit: 24 gram
Koolhydraten: 31 gram
Vet: 2 gram
Verzadigd vet: 1 gram
Vezels: 3 gram
Afbeelding
Groetjes,
Anna

Gesloten