nieuwsbrief maart

Alle nieuwsbrieven van Sonja

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
Gebruikersavatar
Forumadmin
Site Admin
Berichten: 80
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 12:25 pm

nieuwsbrief maart

Bericht door Forumadmin » do aug 10, 2006 8:54 am

’Verander jezelf in plaats van je omgeving’


Buiten is het nog guur en winters, maar ik voel dat we richting voorjaar gaan. Vind je het ook niet heerlijk dat het weer langer licht is? Nog even en je kunt ’s avonds lekker naar buiten om te fietsen, wandelen, skaten etc. Van de week heb ik even in de stad gekeken naar de nieuwste voorjaarsmode. Allemaal erg leuk, wellicht een extra motivatie om je kilo’s aan te pakken?




Carnaval gevierd?

Voor iedereen die carnaval heeft gevierd en de teugels heeft laten vieren, is het misschien lastig om weer in het gareel te komen. Voel je niet schuldig over alle biertjes, patat en noem maar op. Realiseer je dat je ervan genoten hebt en maak daarna een goede ‘herstart’ met een strenge dag: ochtend: een bakje magere yoghurt met twee scheplepels muesli - tussendoor: twee mandarijnen, 1 glas water – lunch: 3 crackers, 2 x filet americain, 1 x appelstroop – tussendoor: 1 appel, 2 glazen water – Diner: 125 gram aardappelen, 200 gram sperziebonen, 75 gram tartaar, 1 scheplepel magere jus – ’s avonds: streng! 2 glazen water.



Lekker recept

Aan alle deelnemers aan het online-programma vroeg ik een zelfverzonnen slankrecept à la Sonja in te sturen. De beste inzendingen krijgen een plaatsje in de uitgebreide receptendatabase op het besloten gedeelte van http://www.sonjabakker.nl. Als voorproefje een heerlijk, licht en zonnig visrecept.



Kabeljauwfilet met vruchten (voor 4 personen)



Nodig:

1 pak kabeljauwfilet (400 gram, diepvries)

1 uit

20 gr. halvarine

1 banaan

1 appel

1 blikje ananas

knoflook

zout

witte peper

kerriepoeder

1 bakje crème fraîche demi.



Werkwijze:

Ontdooi de vis. Ui met halvarine in een afgedekte schaal ca. 3 min. op 600 watt in de magnetron plaatsen. Fruit snijden, daarna door ui scheppen.

Breng op smaak met kruiden en roer de crème fraîche erdoor. Leg ontdooide vis in schaal en bedek met vruchten. Schaal ONAFGEDEKT op rooster in de magnetron op 360 W en 180/200 graden in 20 min. gaar laten worden.



Nog drie leuke nieuwtjes:

Maart begint weer met iets nieuws voor mij. Nadat ik tien weken lang vier redacteuren van tijdschrift Flair heb gesteund tijdens hun strijd tegen de kilo’s (en met succes, alle dames hebben hun streefgewicht bereikt!), start ik deze week met een wekelijkse column in hetzelfde blad. Elke week vertel ik wat ik in mijn praktijk en privéleven meemaak.



‘Bereik je ideale gewicht!’ staat op nummer 5 in de boeken top-10. Nederland lijkt massaal de strijd tegen het overgewicht aan te gaan. Ondertussen ben ik druk bezig met de laatste puntjes op de i van mijn tweede boek ‘Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners!’. Begin mei ligt het in de winkel.



Van zaterdag 18 t/m zondag 26 maart sta ik op de Huishoudbeurs in de Rai. Je vindt me op het Mooi en Gezond-paviljoen, stand nummer 420. Samen met mijn medewerkers sta ik klaar om al je vragen te beantwoorden. Ook maak ik ter plekke heerlijke, gezonde fruitshakes klaar om te proeven. En, je kunt er mijn boek kopen en laten signeren. Zien we elkaar daar?



Meer lezen? Kijk op http://www.sonjabakker.nl

Gesloten