nieuwsbrief juni

Alle nieuwsbrieven van Sonja

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
Gebruikersavatar
Forumadmin
Site Admin
Berichten: 80
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 12:25 pm

nieuwsbrief juni

Bericht door Forumadmin » do aug 10, 2006 8:51 am

‘Houd je doel voor ogen en ga ervoor!’

Waar kom jij me tegen?
Uit verschillende delen van het land ontvang ik de laatste tijd berichten over bakkers die Sonja-broodjes verkopen, pizzeria’s die een Sonja Bakker-pizza op het menu hebben staan en groentenboeren met Sonja Bakker salades. Zonder dat ik daar iets vanaf weet of mee te maken heb! Omdat ik wil voorkomen dat er misbruik van mijn naam wordt gemaakt en omdat het gevaar bestaat dat je misleid wordt door deze mensen, roep ik jouw hulp in: mocht je mijn naam ergens tegenkomen, op wat voor manier ook, meld dat dan aan mij via info@sonjabakker.nl o.v.v. ’Ik kwam je tegen!’ Vermeld wat je zag en waar precies. Concrete inzendingen worden beloond met een gesigneerd exemplaar van Bereik je ideale gewicht!

Scoren met voetbalsnacks…
In juni kun je er niet omheen: het W.K. Omdat ‘onze jongens’ niet de enigen zijn op weg naar een doel, geef ik je wat tips om tijdens de wedstrijd gezond te snacken. Hoe verleidelijk ook, koop geen chips. Er zijn genoeg gezonde alternatieven: toastjes met filet americain of smeerkaas (30+ of Philadelphia light), wortelbolletjes met een dipsausje van yoghurt en een zakje Duyvis-dip, Snack-a-Jacks, stukjes pizza (maak een lekkere plaatpizza met deeg van Danerolles en snijd deze in kleine puntjes). Ook altijd lekker: zoute sticks en Japanse mix. Kroegplannen? Speelt Oranje en ben je van plan met je vrienden de kroeg in te gaan, neem dan gerust een biertje en geniet! Laat de snacks dan wel staan.

3 X Pinkstergebak
Wil je met Pinksteren iets lekkers bij de koffie of thee serveren? Bak dan eens een kruidcake van Atlanta. Makkelijk, zo klaar en… heel weinig vet! Of wees creatief en maak supersnelle aardbeientaartjes: Leg een eierkoek op z’n kop, smeer er wat halvajam op, daarna een laagje klopklop, daarop gewassen en gehalveerde aardbeien. Een klein beetje poedersuiker om te garneren en dan… smullen maar! Ook feestelijk: zelfgebakken scones. Verwarm de oven voor op 220 graden. Zeef 1 eetlepel poedersuiker, 300 gram bloem, 1,5 eetlepel bakpoeder en een snuf zout in een kom. Voeg 250 ml halfvolle melk en 30 gram gesmolten boter toe en meng met een mes. Kneed snel en luchtig tot een gladde massa en druk deze plat (3 cm dik) op een met bloem bestrooid werkvlak. Steek met een glas rondjes uit van 5 cm doorsnee en leg deze op een bakplaat bekleed met bakpapier. Ga door tot deeg op is. Bestrijk met wat water en bak 8-10 minuten tot de scones goudbruin zijn. Serveer met halvajam en een klodder klopklop.

Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners!
Na de volwassen-uitgave, is ook mijn boek voor kinderen en tieners een groot succes (ISBN 90-78211-03-2). Al in de 1e twee weken zijn er 30.000 exemplaren van verkocht. Vooral van tieners krijg ik zeer leuke reacties!

Bedankt!
Bereik je ideale gewicht! staat nog steeds in de top 5 en ik wil iedereen bedanken voor de lieve mailtjes die ik dagelijks krijg. Ik krijg zo veel energie en inspiratie van al deze mensen die me schrijven dat ze zijn afgevallen. Super!

Bereik je ideale gewicht! deel 2
Eind van dit jaar zal een tweede deel van Bereik je ideale gewicht! voor volwassenen in de winkel liggen. Op dit moment ben ik druk aan het schrijven. Ook in dit deel: veel lekkere recepten, weekmenu’s om af te vallen én op gewicht te blijven en veel vragen uit de praktijk én antwoorden.

Een sportieve & gezonde maand! Groetjes, Sonja





Klik hier om u af te melden voor deze nieuwsbrief

Gesloten