Nog een voedings advies geesfster die zeikt over Sonja

Een topic om alle berichten in te zetten over Sonja, die in de media verschijnen, zowel positief als negatief.

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
Gebruikersavatar
SaDe
Berichten: 1778
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 am
Contacteer:

Nog een voedings advies geesfster die zeikt over Sonja

Bericht door SaDe » di sep 19, 2006 6:36 am

Ik hoor net op het nieuws, dat er ergens in een krant staat, dat er nog iemand zeikt over Sonja.
Sonja zou plagiaat plegen, omdat die vrouw een paar regels in Sonja's boek terug heeft gezien, die van haar zouden zijn.
ZUCHT)))))))

Jaloers? dat zij niet op het idee is gekomen om een boek te maken?
o die heeft ze wel, maar die heeft ze natuurlijk niet zo goed verkocht. whoehahahaha


o het staat nu ook op de telegraaf.


Diëetgoeroe Sonja Bakker van plagiaat wordt beschuldigd . Haar collega Bea Pols zegt na het lezen van 'Bereik je ideale gewicht' dat minstens 20 zinnen letterlijk en 20 zinnen bijna exact zijn overgenomen uit een van haar boeken


Binnenland

di 19 sep 2006, 05:30
Sonja Bakker beschuldigd van plagiaat
door Germa Graveland
SPIERDIJK - De populaire dieetgoeroe Sonja Bakker wordt beschuldigd van plagiaat. Haar Noord-Hollandse collega Bea Pols zegt na het lezen van Bakkers bestseller 'Bereik je ideale gewicht' dat minstens twintig zinnen letterlijk en twintig zinnen bijna exact zijn overgenomen uit een van haar boeken.

Tot vorige week had de gewichtsconsulent uit Heerhugowaard het boek van haar succesvolle collega niet gelezen. "Er was onduidelijkheid over het aantal calorieën van het dieet en daarom kocht ik alsnog het boek. Ik had al gehoord dat onze afslankmethodes overeenkomsten hadden, maar had er verder geen aandacht aan besteed", vertelt Pols. "Tot mijn verbazing herkende ik hele zinnen uit mijn boek uit 2003, 'Afslanken en persoonlijke groei'."

Hoewel Pols erkent dat Bakker en zij dezelfde opleiding hebben gehad, noemt ze het geen toeval meer: "Hele alinea's zijn hetzelfde of er verschilt een woordje."


Sonja Bakker.

Sonja Bakker reageert verontwaardigd op de beschuldigingen: "Al tien jaar heb ik een praktijk en geef ik aan mijn cliënten bijlagen mee. Daar komen die zinnen ook uit", aldus Bakker. "Mevrouw Pols woont tien kilometer bij me vandaan en ik had nog nooit van haar gehoord. Ik ken haar niet, maar ik vermoed dat zij bijlagen van een van mijn cliënten in handen heeft gekregen en gebruikt heeft voor haar boek."

Beide dames hebben een advocaat ingeschakeld.


BRON: De TELEGRAAF

Gebruikersavatar
SaDe
Berichten: 1778
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 am
Contacteer:

Bericht door SaDe » di sep 19, 2006 6:45 am

Ik vind het zielig.
Kijk... de één komt nu eenmaal wat geloofwaardiger over dan de ander in het leven.
En het is vrij, om daar je eigen keuze in te maken.
Michael Montignac heeft precies net zulke beschuldigingen naar zijn hoofd gehad hoor, ook die zou het allemaal mis hebben met zijn methode.
Heel jammer dat er zo negatief gedaan wordt.

Gebruikersavatar
Iet
Site Admin
Berichten: 179
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 7:23 pm
Contacteer:

Bericht door Iet » di sep 19, 2006 8:15 am

Pfff wat een gezeur toch, alsof er niks anders is om je druk om te maken.
Groetjes, Iet


Gebruikersavatar
SaDe
Berichten: 1778
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 am
Contacteer:

Bericht door SaDe » di sep 19, 2006 8:29 am

Die vrouw heeft inderdaad ook een site en is ook precies hetzelfde als Sonja, tja...alleen heeft zij pech...(of nooit zelf aan gedacht) om haar boek ook zo groots op de markt te brengen.
Of haar clienten, waren niet zo tevreden om er meer mond op mond reklame van te maken.
Want juist mede daardoor, is Sonja ook zo groot geworden.
Ze had nu natuurlijk ook gehoopt op grote belangstelling, om op tv te komen en alles eromheen.
Soms zit het mee, soms zit het tegen.....

Sunshine
Berichten: 4321
Lid geworden op: do jun 01, 2006 12:35 pm
Contacteer:

Bericht door Sunshine » di sep 19, 2006 11:08 am

Volgens mij vervelen er een hoop mensen zich en gaan ze Sonja maar een beetje ( nou ja een beetje, een beetje veel zal ik bedoelen) lopen afzeiken. Ze hebben natuurlijk niets beters te doen en zijn ontzettend jaloers dat Sonja het ontzettend goed doet en dat hun het niet hebben uitgevonden. Wat een zeikerds, sorry dat ik het zeg.
Ze maken zo alleen nog maar meer reclame voor Sonja hihi en dat hebben ze niet eens in de gaten. :lol:

Ik hoorde gister op de tv (op TALPA) dat Sonja vandaag of een andere dag van deze week in het programma van Mirna Goosen zit. Sonja gaat in de aanval. 8)
Het is een middag programma geloof ik, maar hoe het heet weet ik niet meer.

Groetjes Bianca.
Laatst gewijzigd door Sunshine op di sep 19, 2006 11:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Bianca


Afbeelding

Sunshine
Berichten: 4321
Lid geworden op: do jun 01, 2006 12:35 pm
Contacteer:

Bericht door Sunshine » di sep 19, 2006 11:12 am


Mooi dat ik het weet. Bedankt dames. Ik zit voor de buis.


Groetjes Bianca.
Laatst gewijzigd door Sunshine op di sep 19, 2006 11:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Bianca


Afbeelding

Gebruikersavatar
Iet
Site Admin
Berichten: 179
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 7:23 pm
Contacteer:

Bericht door Iet » di sep 19, 2006 11:13 am

Klopt half vijf, RTL4 Aperitivo
Groetjes, Iet


Lorien

Bericht door Lorien » di sep 19, 2006 12:01 pm

Wow :shock: wat ben jij al veel kwijt zeg :shock:

Lorien

Bericht door Lorien » di sep 19, 2006 12:31 pm

Ja Patriz zou ik wel leuk vinden om te zien! :D

Gebruikersavatar
SaDe
Berichten: 1778
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 am
Contacteer:

Bericht door SaDe » di sep 19, 2006 3:54 pm

Vanavond bij RTL Boulevard komt die Bea Pols aan het woord, zal wel telefonisch zijn, maar toch.
Ze wilde niet bij Aperitivo komen, lafaard.

Ik vond Sonja het goed doen hoor, ze is een eenvoudig type, daar hou ik wel van.
En wat ik ook heel goed vond en eerlijk van haar, was dat ze zei.... "je hebt levenslang" dus het is toch logisch, dat als je weer je oude eetpatroon volgt, dat je weer aan gaat komen, en als je daar niks tegen doet, dat het dan zo 20 of zelfs meer kilo kan worden.
En dat noemen ze dan jojo effect, nou dat heb je dan wel aan jezelf te danken, lijkt mij.

Sunshine
Berichten: 4321
Lid geworden op: do jun 01, 2006 12:35 pm
Contacteer:

Bericht door Sunshine » do sep 21, 2006 12:45 pm

Hier kun je de gemiste aflevering met Sonja Bakker zien van 'Aperitivo.'


http://www.rtl.nl/(/shows/aperitivo/home/)/shows/aperitivo/components/2006/home/pv_sonja_bakker_dieetboek.xml
Groetjes Bianca


Afbeelding

Gebruikersavatar
SaDe
Berichten: 1778
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 am
Contacteer:

Bericht door SaDe » do sep 21, 2006 7:07 pm

Op de site van die mevr. Pols, staat in haar gastenboek, dat ze alle stukken bij de advocaat heeft liggen en dat ze het positief tegemoed ziet.
tsssss ze is nogal zeker van haar zaak.
Wel vreemd dat ze er nu pas mee komt, het boek van Sonja, is toch al van vorig jaar???

Sunshine
Berichten: 4321
Lid geworden op: do jun 01, 2006 12:35 pm
Contacteer:

Bericht door Sunshine » vr sep 22, 2006 6:42 am

Misschien ziet die Mevr. Pols nu in wat voor succes Sonja heeft met haar boek
en wil ze hier ook een graantje van mee pikken.Afbeelding Van dit soort mentaliteiten hou ik dus absoluut niet.

Sommige mensen lopen graag 'achter de feiten aan,' en willen graag 'iemand in de wielen rijden.'

Groetjes Bianca.
Groetjes Bianca


Afbeelding

Gesloten