IK heb een vraagje.

Hier kan je tips doorgeven voor mensen die op streefgewicht zijn.

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
janke

IK heb een vraagje.

Bericht door janke » di jul 10, 2007 1:12 pm

Hallo

IK heb een vraagje,hoe komen jullie aan het gewicht dat je wilt berijken?
Ik wil afvallen tot ik 60 kilo weeg maar nu krijg ik van steeds meer mensen te horen dat ik niet meer af moet vallen .
Je word er niet mooier van als je nog meer afvalt hoor ik dan .
Ga nu twijfelen of ik er nog wel meer afwil.
Ben 170 lang en weeg nu 64 kilo.
hoop een andwoord te krijgen.
groetjes Janke.

conall

Bericht door conall » di jul 10, 2007 1:34 pm

Ik heb gewoon het midden van mijn BMI gekozen dat vond ik een mooi gewicht.
Voor mij met mijn 1.74 is dat 68

catoo

Bericht door catoo » di jul 10, 2007 1:53 pm

Ik heb het gewicht gekozen dat ik als tiener woog, dat was 72. Momenteel schommel ik tussen 71 en 72.
Mijn bmi is dan 24 dus gezond.

Harr

Bericht door Harr » di jul 10, 2007 7:41 pm

Ik heb een kledingmaat aangehouden. Daar wil ik graag in passen, welk gewicht daar precies bij hoort weet ik niet.

Kijk eens eerlijk naar jezelf op foto's en luister ook naar de adviezen, kan best zijn dat je in wezen slanker bent dan dat je zelf denkt.
Ook als 't afvallen steeds langzamer gaat kan het zijn dat je je "gezonde gewicht" aan het bereiken bent.

Ik zou niet zo een getal kiezen en dat volgen. Eenzelfde getal is nl voor iedereen anders.

Coesje

Bericht door Coesje » wo jul 11, 2007 7:11 am

Waar voel JIJ je goed bij?

Ik ben 2 cm korter dan jij en ik wil door naar de 62. Maar eigenlijk ook wel verder. Ik woog 62 toen ik de eerste keer zwanger werd.
Ik vind dat het nog wel verder kan en de mensen om mij heen ook.

Ik heb geen foto's van je, kan het moeilijk inschatten. Bij M. zeiden ze ook dat hij niet meer af moest vallen, dat hij zo smal in zijn gezicht werd. maar hij had nog geen gezond BMI en moest er eigenlijk nog 20 kilo af. Hij is wel doorgegaan (lees toen ging het even niet, maar nu weer begonnen)

Als jij door wil gaan, moet je gewoon doorgaan meid. En als je iets aankomt is het dus niet erg. je ziet er nu al goed uit. Weet je mensen zijn je met je oude gewicht gewend en moeten hier aan wennen. Misschien als je nu stopt en over een half jaar weer begint en mensen gewend zijn aan dit gezicht, ze dan wel niets zeggen.

LiNniE^

Bericht door LiNniE^ » wo jul 11, 2007 8:01 am

ik wil gewoon naar me oude gewicht wat ik altijd was. En gewoon 2 kilo speling hebben. Ik was meestal tussen 70 - 75 en wil graag tussen 65 en 68 wegen. dan weet ik in ieder geval dat ik genoeg speling heb :D haha :D

En merk wel dat me buik nu al minder is! Maar nog niet zo plat als eerst :(

Ilona

Bericht door Ilona » wo jul 11, 2007 10:31 am

Een streefgewicht vond ik ook moeilijk... Kledingmaat heb ik nu inderdaad als richtlijn, ben ook niet veel dikker geworden hoor laatste jaren maarja een beetje eraf voor de zomer echt komt he! hahaha


Harr nog bedankt voor de tip :)

janke

Bericht door janke » wo jul 11, 2007 10:49 am

Hallo
bedankt voor jullie antwoorden,ben nu weer een beedje wijzer en inderdaad een kledingmaat is wel een streven . ben van maat 44 naar 40 gegaan is eigenlijk ook wel een mooie maat voor iemand van 59.jaar :D
Denk dat ik voorlopig met mijn gewicht tevreden ben en zie na de vakantie wel weer verder.
Ik wens iedereen die op vakantie gaat hele fijne weken en mooi weer gr. Janke.

Focusme

Bericht door Focusme » wo jul 11, 2007 12:38 pm

Wist je ook dat mensen niet altijd eerlijk zijn?
Toen ik 16-21 was woog ik 64 kilo, zomers iets meer, zwinters iets minder. Maar toen kreeg ik altijd nog te horen dat er ergens een richeltje zat of iets dergelijks dat er op wees dat ik de slankste niet was. Nu was ik 80 kilo en als ik zei dat ik ging SB-en dan kreeg ik 9 van de 10 keer te horen dat dat toch niet nodig was. Nu heb ik er inmiddels 6,5 kilo af, er zijn er heel weinig die zeggen dat ze het kunnen zien(kan ik ze niet kwalijk nemen want ik zie het ook nog niet), maar deze mensen vragen wel hoe lang ik nog door wil gaan. Nou tot de 65 kilo dat wat ik vroeger ook woog(ben nu 27 en 1.75), nou dan blijft er niks meer van je over zeggen ze dan. Nu vraag ik je?!?!

Dat is toch drievoudig kromme logica....

Dus ik ga ervan uit dat mensen gewoon niet eerlijk zijn, kan niet anders!

Ga gewoon voor jouw ideale gewicht/maat o.d. en laat iedereen het uitzoeken....jij moet er mee rond lopen, je bent toch ook aaan de SB gegaan voor jezelf en niet voor hen?

Succes!!!

Ps. ik ga niet op vakantie maar wens je mij ook wel mooi weer dan :D

janke

Bericht door janke » wo jul 11, 2007 4:31 pm

Ps. ik ga niet op vakantie maar wens je mij ook wel mooi weer dan :D[/quote]

ja hoor ik wens iedereen mooi weer dit weer is echt pet :(

Gesloten