nog 2 of 3 kilo....

Hier kan je tips doorgeven voor mensen die op streefgewicht zijn.

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
dhaasd

nog 2 of 3 kilo....

Bericht door dhaasd » di mar 06, 2007 12:44 pm

ik ben al eentijdje op mijn streef, maar aangezien het voorjaar er weer aankomt wil ik er nog 2 of 3 kilo afhebben. Ik ben matig gemotiveerd, dus ik hoop dat het lukt.

Stephanie

Bericht door Stephanie » di mar 06, 2007 3:37 pm

Heel veel succes!
Zogauw je matig gemotiveerd bent, zal het wat lastiger worden denk ik.
Bij mij is het zo als ik een paar dagen gezond eet, ik al gauw een kg weer kwijt ben maar om de paar dagen snoep of eet ik wat ongezonds en dan blijf ik op streef dus het zou te doen moeten zijn!

Gebruikersavatar
knabbeltje
Berichten: 4303
Lid geworden op: za sep 23, 2006 4:42 pm
Contacteer:

Bericht door knabbeltje » di mar 06, 2007 5:30 pm

Sandra1982 schreef:Ik ben ook alweer een tijd op gewicht. Nu schommel ik rond de 64 kilo, terwijl ik de 62 al op de weegschaal heb gezien. Ook ik zou graag nog een paar kilo eraf willen, niet dat het nodig is, maar gewoon als reserve. Alleen omdat ik nu al tevreden ben, doe ik er niet hard genoeg mijn best voor. Ik eet wel gezond, maar niet zoals tijdens de SB-periode, zeg maar.

Succes!


Denk dat hier ook een beetje mijn probleem zit. Wil er voor de reserve nog wel wat af, maar ben verder goed tevrede. Schommel nu al maanden tussen de 70.5 en de 72.5.
Ben ook veel minder gemotiveerd als in het begin. Misschien moet ik (niet weer twijfelen, Knabbel!!!!!!) ook maar naar het blijf op gewicht menu, want nu snoep ik het erbij. Kan beter wat meer eten.
VIND HET ZOOOOOOOOOOOOO MOEILIJK
groetjes,
Knabbel

Afbeelding

Gebruikersavatar
knabbeltje
Berichten: 4303
Lid geworden op: za sep 23, 2006 4:42 pm
Contacteer:

Bericht door knabbeltje » di mar 06, 2007 5:48 pm

"snoep" nu ook meestal wel door een crackertje of ontbijtkoekje meer te nemen hoor. Maar blijf inderdaad steeds rond dit gewicht.
Helemaal streng probeer ik iedere dag weer, maar toch neem ik steeds wat extra's.
groetjes,
Knabbel

Afbeelding

Stephanie

Bericht door Stephanie » di mar 06, 2007 6:52 pm

Ik snoep meestal ook maar zo'n 2x per week maar net zoals vandaag dan heb ik hele dag gezond gegeten en nu gewoon echt trek. Toen ik echt nog het dieet volgde, zou ik gewoon honger houden of nog meer water drinken. Maar vandaag heb ik al 2,5 liter water op en dan pak ik toch weer wat te eten, wel gezond maar zo eet je iedere dag eigenlijk wel wat meer gezonds.
En zo gaat het iedere dag wel behalve als ik echt weer aan de 62 of er boven zit, dan kan ik ineens wel een hele goede balansdag doen, bv hele dag werken op maar 1000 calorieen. Maar gewoon normaal, eet ik liever gezond totdat ik geen trek meer heb. En daardoor is de motivatie om verder af te vallen toch minder. Het hoeft ook niet meer. En daar zit volgens mij toch de kern van het op gewicht blijven en er toch nog 1 a 2 kg vanaf willen.

dhaasd

Bericht door dhaasd » di mar 06, 2007 6:54 pm

dat is denk ik inderdaad het probleem. ik ben minder gemotiveerd omdat ik al heel tevreden ben. en ook blij dat ik het nu niet meer volgens het boek hoef te doen. ik eet sonja proof maar dan op mijn manier...

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » di mar 06, 2007 9:04 pm

Hoi,

Ik eet doordeweeks alleen maar gezond, behalve op woensdagavond eten we makkelijk (pizza ofzo), verder nix geen suikers/gesnoep enz.
Zo kan ik op zaterdag en zondag eten wat ik wil, vaak veel snoepen hoor.
Blijf op gewicht.

groetjes

dhaasd

Bericht door dhaasd » wo mar 07, 2007 8:45 am

weeg jij jezelf dan 1 keer per week of iedere dag ? ik kan het echt niet laten om iedere dag op de weegschaal te staa, soms wel 2 keer.... :oops:

Stephanie

Bericht door Stephanie » wo mar 07, 2007 9:45 am

Ik weeg me ook iedere dag, woog vanochtend en gister 61 en stiekem diep van binnen, wil ik dit handhaven maar had mezelf vandaag dropjes beloofd en het avondeten is een kippenbout met nasi. Dus ik hoop dat ik morgen nog 61 weeg. Maar ben bang dat ik dan weer naar de 61,5 ga. Het is lastig keuzes maken, stiekem wil ik de 61 behouden terwijl mijn streef 62 is.

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » wo mar 07, 2007 6:06 pm

Ik weeg me elke zaterdag. Elke dag kan je beter niet doen, dat werkt demotiverend.

dhaasd

Bericht door dhaasd » wo mar 07, 2007 6:33 pm

Dat weet ik maar ik kan het niet laten ! Ik word er altijd heel onrustig van als ik niet precies weet wat ik weeg. Heb jij dat dan niet ? :?

Stephanie

Bericht door Stephanie » wo mar 07, 2007 6:59 pm

Ik vind het juist motiverend werken om iedere dag te wegen en niet demotiverend. Als ik zie dat ik weer ben aangekomen dan kan ik gelijk een balansdag inlassen zodat ik gemakkelijker stabiel blijf. Ook ben ik helemaal trots als ik onder mijn streef zit en weet dat ik dan wat minder streng kan zijn.

Ik wordt heel onrustig als ik niet weeg, het is gewoon standaard te worden om iedere ochtend te wegen.

dhaasd

Bericht door dhaasd » wo mar 07, 2007 7:05 pm

dat heb ik dus ook, ik weet nu precies waar ik aan toe ben .

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » do mar 08, 2007 8:14 am

Nee ik word er niet onrustig van want ik weet dat ik niks verkeerd doe dus verwacht ook geen drama. Als je je elke keer weegt dan zie je ook dat het per dag heel erg verschilt, qua vocht. En daar zou ik juist zenuwachtig van worden. Ik vind het prima zo!

Nicky de B.

Bericht door Nicky de B. » zo mar 11, 2007 3:07 pm

Hallo,

Ook ik merk dat die laatste kilo's er niet meer af willen en dat ik niet erg gemotiveerd ben. Kan het niet opbrengen om superstreng te doen.
Ben in het nieuwe jaar met het nieuwe boek begonnen en dat is wel even wennen.
Wegen doe ik ook iedere dag. Dan weet ik in elk geval wat het resultaat is na een dag wel of niet zondigen.
Probeer nauurlijk wel om die 10 kilo eraf te laten maar wil eigenlijk ook een paar extra eraf voor het geval dat............. :oops:

Groetjes Nicky

Kim

Bericht door Kim » zo mar 11, 2007 3:30 pm

Hoi allemaal,

Ook ik heb mijn streefgewicht van 65 kg inmiddels bereikt en ik ben nu ook wat speling aan het creëren. Ik wil graag naar de 62 kg en sta nu op 63,5 kg. Ook bij mij vlot het nu niet zo. Het lukt wel om op gewicht te blijven, maar echt veel gaat er niet meer af.
Ik heb ook bijna een obesessie voor de weegschaal. Ik sta er ook iedere ochtend en avond op. Ik wil ook gaan minderen, maar ben ook een beetje bang om dan te controle te verliezen. Ik ga het toch proberen vanaf morgen. Ik hoop dat het lukt.

Groetjes Kim

Gesloten