wat eten jullie in het weekend ?

Hier kan je tips doorgeven voor mensen die op streefgewicht zijn.

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
dhaasd

wat eten jullie in het weekend ?

Bericht door dhaasd » ma feb 12, 2007 9:21 am

ik ben een tijdje op mijn streefgewicht, maar schommel wel. Door de weeks hou ik mij ongeveer aande weekmenu's van het 2e boek met af en toe iets extras's en in het weekend eet ik waar ik zin in heb. meestal ben ik maandag dan 66,5 kg en ergens tussen de woensdag en vrijdag weer gewoon 65.
zou dit kwaad kunnen en hoe doen jullie dat ? :?

Stephanie

Bericht door Stephanie » ma feb 12, 2007 10:02 am

Ik eet over het algemeen gewoon de hele week gezond, ik eet wat ik wil maar dus gezonde dingen en snoep niet. Op zaterdag mag ik daarentegen eten wat ik wil dus dan eet ik frietjes met snack en mag ik chocola. Het resultaat is echter dat ik na het weekend meestal toch ben afgevallen :roll: Dus ik heb nog niet helemaal de ideale balans gevonden.
Wel vind ik het heel fijn om doordeweeks gewoon zelf te verzinnen wat te gaan eten met de SB ideen in mijn hoofd maar ik pak dus gewoon waar ik zin in heb. In het weekend gun ik mezelf de lekkere dingen en mag ik pakken wat ik wil.
Over het algemeen merk ik qua gewicht niet zo'n verschil als jou, ik heb vorige week de hele week 62 gewogen en vanochtend woog ik ineens 61 maar waarschijnlijk blijft dat getal er de hele week weer staan.
Ik vind het heel lastig om de ideale balans te vinden want nu heb ik 1 dag waarop ik heel erg veel eet/snoep en de andere 6 dagen niet. Ik vind het gezonde eten fijn maar ik snap niet waarom ik na het weekend nog afval, omdat ik juist dan veel eet.

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » ma feb 12, 2007 3:20 pm

Hoi,

Ik ben al bijna 4 maanden op streefgewicht, zelfs eronder.
Ik eet doordeweeks sonjaproef (niet volgens boekje) maar op mn eigen manier. In het weekend snoep ik alles wat ik wil.
Zo blijf ik op gewicht.

groetjes

dhaasd

Bericht door dhaasd » ma mar 05, 2007 9:08 am

pure chocola is het beste, daar zit het minste suiker in. Het probleem met chocola vind ik altijd dat als je eenmaal 1 stukje hebt genomen.......juist ja.
ik wilde gisteravond 1 paaseitje nemen. uiteindelijk zijn het er 4 geworden en ook slagroom op de koffie. ( bij mij is het alles of niets).
wbt de tussendoortjes. als ik het weekend iets lekkers bak dan reken ik dat inderdaad als tussendoortje. anders wordt het dubbelop.

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » ma mar 05, 2007 6:31 pm

Hoi,

Ik eet in het weekend gewoon alles wat ik lekker vind dus ook chocolade, hele reep als ik daar trek in heb. Zolang ik van ma t/m vr niet snoep en sonjaproef eet, kan ik za en zo gewoon los gaan.

groetjes

Smerretje

Bericht door Smerretje » za mar 17, 2007 10:27 pm

Maar is dat niet met alles, doe alles met mate dus ook dat stukje taart of cake, houdt dat voor het weekend, anders groei je op een gegeven moment weer, dat is toch zonde :?: :!:

Gesloten