Zijn er maar zo weinig

Hier kan je tips doorgeven voor mensen die op streefgewicht zijn.

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
Trotse mama

Zijn er maar zo weinig

Bericht door Trotse mama » za dec 23, 2006 4:47 pm

al op streefgewicht? Ik vind het hier altijd zo rustig en ik lijk wel de enige die wat plaatst, jammer.

Nou hier gaat het nog steeds prima!

groetjes

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » zo dec 24, 2006 10:02 am

Hoi,

Goed hoor, het gaat je vast lukken nog die laatste 2, makkie.

Ik ben al 3 maanden nu zonder boekje en op eigen houtje aan het eten en ik ben nog steeds op streefgewicht (zelfs minder). Ik schommel zeker maar kom steeds weer op hetzelfde terecht uiteindelijk. Ik hou snel vocht vast, dat wist ik al.

Ik kan nu gewoon weer eten zoals ik voorheen deed, alleen dan natuurlijk geen gesnoep meer tussendoor. (behalve in het weekend).

Dus ik ben dik tevreden over hoe het nu gaat.

groetjes

heidi70

Bericht door heidi70 » zo dec 24, 2006 12:22 pm

Ook ik ben op mn streefgewicht. Die was al een paar keer naar beneden gesteld maar nu denk ik dat ik wel zo'n beetjes klaar ben. Ik kwam van de 72 bij een lengte van 1.65. Eerst wilde ik 5 kilo kwijt, toen naar de 65, toen naar de 60 en op dit moment weeg ik 58.6 kilo. Ik wil graag blijven wegen tussen de 58 en 60 kilo. Toen ik 13 jaar terug trouwde woog ik 55. Maar is dat nog reeel, 13 jaar ouder en twee kinderen verder? Als ik door zou zetten zou het misschien wel lukken. Ik weet het nog niet
Heidi

Robfan

Bericht door Robfan » zo dec 24, 2006 12:59 pm

Ik ben ook op mijn streefgewicht, maar heb het al een paar keer bijgesteld. Ik wilde eerst naar de 70 kilo. Dat ging vrij vlot, dus door naar de 65. Ook dat heb ik inmiddels gehaald. Het liefst zou ik nu tussen de 62/63 kilo wegen en dat begint op te schieten. Nu met de feestdagen zal het iets minder snel gaan, maar vanaf 1 januari ga ik weer volop aan de gang. Dan wil ik eerst nog even met het boek bezig, en daarna het toch zelf verder doen.
Ik vind het goed van je dat je nog steeds op je streef bent. Ik denk dat we door Sonja veel bewuster zijn gaan eten en eerst nadenken voordat we wat nemen: heb ik er echt zin in of is het uit gewoonte? Ik merk zelf ook dat ik veel minder snel zomaar iets eet en eerst even nadenk. Het gaat me vast en zeker lukken om op gewicht te blijven. Ik zie het heel positief in omdat ik merk dat ik nooit meer, maar dan ook echt nooit meer, te zwaar wil zijn!
Groetjes Gerry

Trotse mama

Bericht door Trotse mama » zo dec 24, 2006 2:59 pm

Hoi,

Goed hoor van jullie allemaal!
Ik ben ook 1.65/66m en ik woog 73 en nu 63 kilo. Ben dus dik tevreden want dit woog ik ook toen ik rond de 20 was. (nu 30 jaar)
Netjes weer maat 38.

Het is inderdaad zo dat je vaak uit verveling of gewenning iets in je mond stopt, dat doe ik nu niet meer. En zowel dan is het fruit.

groetjes

Gebruikersavatar
knabbeltje
Berichten: 4303
Lid geworden op: za sep 23, 2006 4:42 pm
Contacteer:

Bericht door knabbeltje » zo dec 24, 2006 3:05 pm

Heb idd wel eens een dieetiste op tv horen zeggen:

Je moet niet lijnen, maar bij alles wat je op wil eten denken: heb ik echt trek of pak ik het uit gewoonte. Als je dit doet komt het goed.
Nu denk ik wel dat dat een goede manier is om niet aan te komen.
Afvallen lukte me niet op die manier, maar nu ik ook bijna op streef ben (eigenlijk al heel lang, maar wil steeds verder nu het toch zo makkelijk ging) denk ik dat zij daar wel eens gelijk in kan hebben.
Zit nu wel eens met een wijntje op de bank en denk dan: vroeger had ik er zowiezo een bakje nootjes bijgezet. Ook al had ik niet echt trek. Nu neem ik ook gerust iets lekkers, maar alleen als ik er naar snak :lol:
groetjes,
Knabbel

Afbeelding

gerie

Bericht door gerie » di dec 26, 2006 10:07 pm

Ik zit nu ook met een wijntje en een bakje knabbels. Komt ook omdat we bezoek hebben.
De laaste 2 dagen teveel gegeten, maar ja in januari ga ik er weer streng tegenaan met het nieuwe boek van sonja. Nu nog even de laatste dagen de restjes opeten en met oud en nieuw nog een oliebol.
We hebben een nieuwe weegschaal gekocht en nu weeg ik toch weer bijna 2 kilo meer dan op mijn oude weegschaal.
Ik ga me morgen toch maar even wegen na al de kerstmaaltijden.

Afbeelding

Jolanda111

Bericht door Jolanda111 » wo dec 27, 2006 11:55 am

Hoi,
ik ben ook al een paar weken op mijn streef gewicht. Ik zal hier ook vaker komen kijken. Maar tips heb ik niet, ik kijk nu gewoon in het nieuwe boek. Wij dineren nog wel elke dag volgens het boek. Ik kijk s'morgens in het boek wat we de hele dag mogen en daar hou ik rekening mee pas het hier en daar wat aan. Ik weeg zelfs minder als mijn streefgewicht nu. Ik weeg tussen de 49,2 en 49,8 in. Ik ben maar 1,52m niet zo groot dus draag nu broeken maat 34/36 bovenkleding xs/s spijkerbroeken 28/29.

Gesloten