Nieuwsbrief juni 2010

Alle nieuwsbrieven van Sonja

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
Gebruikersavatar
anna_c_l
Site Admin
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 7:40 pm
Contacteer:

Nieuwsbrief juni 2010

Bericht door anna_c_l » wo jun 16, 2010 7:59 pm

Afbeelding
VANDAAG IS HET EEN MOOIE DAG OM KNOPEN DOOR TE HAKKEN
Juni is voor mij een spannende maand. Mijn eerste kinderboek
“De Avonturenmama” zal in de winkels liggen, en natuurlijk hoop
ik dat het net zo’n succes wordt als mijn andere boeken.
Afbeelding
De Avonturenmama
Eindelijk is het dan zover: woensdag 16 juni a.s zal mijn kinderboek “De Avonturenmama” in alle boekwinkels liggen. Het is een boek waar ik met heel veel plezier aan gewerkt heb, en de verhaaltjes zijn voorzien van een leuke illustratie gemaakt door Tracy van de Ven. De Avonturenmama beleeft de leukste avonturen samen met haar twee kinderen maar natuurlijk ook als zij op reis is. Elk verhaaltje wordt afgesloten met een lekker kinderrecept. Wat dacht je van: Afrikaanse olifantendrollen of een Piraten pannenkoekentaart!
(isbn nummer: 9789078211198, verkoopprijs: € 12,95)

Extra leuk is het om je te kunnen vertellen dat er over 14 dagen ook nog het Knutselboek van De Avonturenmama aankomt. Fijn voor onderweg op vakantie of op een regenachtige zomerdag! En het boek zal vergezeld gaan met een eigen website http://www.avonturenmama.nl
(isbn nummer: 9789078211211, verkoopprijs: € 5,95)

Online met Sonja
Voor veel mensen is juni ook de maand om nog wat kilo’s kwijt te raken voor de zomerkleding weer uit de kast komt. Heb je wat hulp nodig, kijk dan eens op http://www.sonjabakker.nl wie weet is mijn online programma wat voor je. 10 weken lang een weekmenu naar jouw persoonlijke wensen inclusief een van mijn boeken voor maar € 95,00
En heb je al eens meegedaan met het online programma dan kun je altijd een verlenging aanvragen voor 8 weken, bovendien ontvang je dan 2 toegangsbewijzen voor Sauna, beauty en wellnessresort De Zwaluwhoeve in Harderwijk.

In de bladen
Deze maand sta ik samen met mijn zuster Tjitske, in het 100%NL Magazine. Wij keren terug naar onze geboortegrond in Avenhorn en omgeving en halen herinneringen op bij de voor ons bekende plekjes. Waar gingen wij naar school, en waar maakten wij de buurt onveilig? Lees er alles over in dit leuke nummer van 100%NL.

SOS Sonja 2010
Terwijl op het ogenblik de herhalingen van SOS Sonja 2009 elke woensdagavond op de buis zijn, ben ik inmiddels alweer druk met de opnames voor SOS Sonja 2010! Ontzettende leuke kandidaten die er helemaal voor gaan en zich vanaf september op de buis laten bewonderen. We zullen zien of je kunt afvallen terwijl je eigenaar van een snackbar bent, en lukt het brandweerman Tom door de herkeuring te komen, zodat hij op de brandweerwagen mag blijven?

Plannen
Hoewel ik lekker druk bezig ben, denk ik er toch over om in het najaar met een nieuw boekje te komen. Dit boekje zal weer weekmenu’s en recepten bevatten. Later meer hier over.

AfbeeldingWK Voetbal
Wat wordt het weer oranje in de straten. Iedereen leeft nu al mee; gaat het de mannen lukken om wereldkampioen te worden? Natuurlijk ga je gezellig met elkaar kijken en dan hoort er een hapje en drankje bij. Maar pas op met bier; bier geeft aardig wat calorieën, gemiddeld per glas wel 110 kcal! Probeer de verleiding te weerstaan en laat het bier dus links liggen. Kies liever voor een gezond en alcohol vrij alternatief: de fruitshake. Neem hiervoor vers fruit en meng dit samen met jus d’orange of een koolzuurhoudend watertje in de blender. Om iets te knabbelen te hebben tijdens de spannende momenten zet je een schaal met gesorteerde rauwe groente zoals: worteltjes, repen paprika, champignons en stengels bleekselderij op tafel. Dip ze in een yoghurtsausje en je zult de andere “vette” hapjes niet missen.

Een echte aanrader
Vorig jaar is mijn boek ‘Verleg je grenzen’ verschenen, dat ik samen met Rik Felderhof heb geschreven. Leuke verhalen, recepten en weekmenu’s met een exotisch tintje, om extra variatie aan te brengen in het menu. Want dat is ook belangrijk in onze afvalmethode. De samenwerking met Rik was geweldig en daarom attendeer ik je met plezier op het nieuwe boek dat Felderhof heeft geschreven. “En het werd zomer..’ Vrolijke verhalen over zijn kindertijd en hoe het is om in Afrika te wonen. Een echte aanrader!
(isbn nummer 9789081401227, verkoopprijs € 12,50)
Afbeelding

Tot slot een zomers recept:
Afbeelding
Kabeljauw met vers fruit
voor 4 personen

Ingrediënten
500 gram aardappelpuree
400 gram kabeljauw
4 schijven ananas
1 citroen
1 banaan
2 sinaasappels
1 eetlepel gemalen kokos
1 eetlepel olijfolie
peper
zout

Bereiding
Spoel de kabeljauw af onder de kraan en dep hem droog met keuken­papier. Besprenkel met citroensap en bestrooi met peper en zout. Laat dit even intrekken. Snijd daarna de ananasschijven en banaan in stukjes. Stoom de vis in een stoompan gaar. Verwarm onder­tussen in een steelpan het fruit in de uitgeperste ­sinaasappel. Serveer de kabeljauw met fruit en een bolletje aardappelpuree. Strooi er tot slot een beetje kokos overheen.

Tip
Heb je geen stoompan? Leg dan een bord in een diepe pan en een laagje water.
Afbeelding
Groetjes,
Anna

Gesloten