nieuwsbrief april

Alle nieuwsbrieven van Sonja

Moderators: Iet, anna_c_l

Gesloten
Gebruikersavatar
Forumadmin
Site Admin
Berichten: 80
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 12:25 pm

nieuwsbrief april

Bericht door Forumadmin » do aug 10, 2006 8:49 am

Voor alle lijners is het weer een uitdagende tijd. De winkels liggen immers vol met chocoladepaaseieren en ander lekkers. Kun je de verleiding bijna niet weerstaan? Zeg dan hardop tegen jezelf waarvoor je het allemaal doet: je bent op weg naar je ideale gewicht. En dat wil je toch vasthouden? Je staat echt niet alleen.



Op naar de 100.000!

Mijn boek ‘Bereik je ideale gewicht’ vliegt nog steeds de winkels uit. Op dit moment zijn er bijna 100.000 exemplaren van verkocht.



Goed nieuws voor kinderen, tieners en hun ouders

De kranten staan er de laatste tijd vol mee: één op de vier kinderen is te dik. Dat is maar een getal, maar ik zie in de praktijk hoe moeilijk deze kinderen het vaak hebben. Halverwege mei breng ik daarom mijn tweede boek uit: ‘Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners’. Ook in dit boek natuurlijk weekmenu’s, recepten, praktijkverhalen en een heleboel tips voor kinderen van 4 tot 19 jaar.



Sonja in de bladen

In Flair 19 kom ik uitgebreid aan het woord over hoe ik mijn gezinsleven combineer met mijn werk. Ga ik wel eens naar McDonalds? Geef ik Tristan en Finn wel eens een koekje om van het gezeur af te zijn? Je leest het allemaal vanaf 8 mei.



Wil je weten hoe ik mijn twee zwangerschappen qua gewicht ben doorgekomen? En hoe ik daarna weer op gewicht kwam? Koop dan het meinummer van maandblad Kinderen in de winkel met een extra bijlage ‘Fit & Gezond’, vanaf 24 april in de winkel.



Workshop voor vriendinnen

Op zondag 21 mei geef ik de workshop ‘Bereik wat je wilt!’ tijdens het Flair vriendinnenweekend (19 t/m 21 mei, Center Parcs Zandvoort). Wil je ook een weekend weg met je vriendinnen en o.a. mijn workshop volgen? Kijk dat op http://www.flaironline.nl



Kom je kijken en luisteren?

Regelmatig geef ik workshops en lezingen. Wil je weten waar? Kijk dan snel op http://www.sonjabakker.nl en klik op ‘workshops’.



Online afvallen een groot succes!

Steeds meer mensen vinden hun weg naar mijn online praktijk. Op het forum in het besloten gedeelte van mijn site geven ‘onliners’ elkaar veel tips en adviezen.

Om alle e-mailvragen van de online afvallers goed en snel te kunnen blijven beantwoorden, krijg ik sinds kort extra assistentie van Jolanda Groot. Jolanda was voorheen verpleegkundige, is moeder van zes kinderen en zelf 35 kilo afgevallen in mijn praktijk.



Tot slot nog wat tips om de paasdagen slank door te komen:



Als je gaat paasbrunchen, ziet je dagmenu er een beetje anders uit. Begin ’s morgens met een bakje magere yoghurt. Neem om 10 uur een stuk fruit. Om 12 uur is het bruchtijd. Omdat je ’s morgens rustig aan hebt gedaan qua eten, mag je tijdens de brunch iets extra’s. Neem bijvoorbeeld 2 warme pistolets met mager vleeswaar, een roerbakeitje en extra rauwkost’. Serveer er een heerlijke paas-smoothie bij. (zie recept) ’s Middags om drie uur kan je dan een punt vruchtenvlaai nemen of een zelfgebakken Atlantha cake (in deze cake zit zeer weinig vet). Maak ’s avonds een feestelijke maaltijd met een mager stukje kipfilet of tilapia-filet (vis) uit de grillpan en veel groente. Ga je bij familie eten? Let dan goed op met sauzen, frietjes en zwicht niet voor het dessert.



Paas-smoothie (voor 4 personen)

Maak 1 bakje aardbeien (500 g) schoon en doe de aarbeien in de blender. Voeg 1 banaan toe en het sap van 4 perssinaasappelen. Giet hier 500 ml magere yoghurt bij en blender tot een luchtige massa. Je kunt er ook voor kiezen om de yoghurt weg te laten. Blender in dat geval het fruit, schenk er op het laatst een halve liter bronwater met koolzuur bij en mix nog heel even. Direct serveren.


Pas op met paaseitjes

Hoe verleidelijk ook, de chocolade paaseieren kun je het beste proberen te negeren. Eén zo’n klein eitje levert zo’n 40 kcal. En meestal blijft het niet bij eentje, want één smaakt naar meer. Mocht je lichaam schreeuwen om chocolade? Neem dan liever een glas Chocomel Light of een bakje Vitalinea chocolademouse.



Groetjes van Sonja Bakker

Gesloten